/Files/images/1б.jpg
/Files/images/ЗащитаОтВируса.jpg
/Files/images/4б.jpg/Files/images/3б.jpg/Files/images/2б.jpg
/Files/images/заповеди родителям-1.jpg /Files/images/заповеди родителям-2.jpg
/Files/images/заповеди родителям-3.jpg
Виставка поробок на осінню тематику.
/Files/images/Світо осені молодша і поробки осінь2015 061.jpg/Files/images/Світо осені молодша і поробки осінь2015 062.jpg/Files/images/Світо осені молодша і поробки осінь2015 065.jpg/Files/images/Світо осені молодша і поробки осінь2015 067.jpg
Електронна система реєстрації до дошкільних навчальних закладів Харківської областіhttp://sadik.kh.ua/

/Files/images/Шановні батьки 2.gif

Тепер ми маємо можливість спілкуватися з Вами використовуючи інтернет, що дуже зручно у наш час. Ви можете залишати свої коментарі, обговорювати теми, які Вас цікавлять, висловлювати свої думки, задавати питання уГостьовій книзі.Можливо, у декого з Вас виникнуть ідеї з приводу наповнюваності сайту або необхідності додавання будь-яких рубрик, які Вас цікавлять, - повідомляйте! Ми із задоволенням будемо співпрацювати.

P.S. Сайт знаходиться у постійному оновленні, у рубрики додається нова інформація. Ми працюємо! Тож, кожен день Ви маєте змогу побачити щось новеньке.

З повагою, завідувач Ніна Валентинівна

Поради батькам

Цікаві запитання для розвитку логічного мислення

1. У бабусі Даринки внук Паша, кіт Пушок, собака Дружок. Скільки у бабусі онуків? (Один)

2. Термометр показує плюс 15 градусів. Скільки градусів покажуть два таких термометра? (15 градусів)

3. Саша витрачає на дорогу в школу 10 хвилин. Скільки часу він витратить, якщо піде разом з другом? (10 хвилин)

4. Дитина мого батька, а мені не брат. Хто це? (10 хвилин)

5. В парку 8 лавочок. Три покрасили. Скільки лавочок стало в парку? (8 лавочок)

6. В і д ч о г о качка плаває? (Від берега)

7. Що за обідом всього потрібніше? (Рот)

8. З якого посуду неможна їсти? (З порожнього)

9. На якому дереві зазвичай сидить ворона під час проливного дощу? (На мокрому)

10. Без чого не спекти хліба? (Без корки)

11. Що с підлоги за хвіст не піднімеш? (Клубок ниток)

12. Що стоїть між горою і долиною?(Літера «і»)

13. Що стане с червоним м’ячиком, якщо він впаде в Чорне море? (він намокне)

14. Якою рукою краще розмішувати чай? (Краще розмішувати ложкою)

15. На яке питання неможливо відповісти "так"? («Ти спиш?»)

16. Який ніс не відчуває запахів? (Ніс черевика або носик чайника)

17. Скільки яєць можна з’їсти натощак? (Одне. Всі наступні будуть вже не натощак)

Пізнавальні прогулянки з малюком

ПІЗНАВАЛЬНІ ПРОГУЛЯНКИ

Поради батькам

1. Звертайте увагу на особливості кожної пори року.

Зима: холодно, йде сніг, замерзли калюжі, бо водичка від холоду перетворюється на лід, одягаємося тепло (що ми одягаємо взимку), можна кататися на санчатах, лижах, ковзанах, розкажіть і про те, що відбувається в лісі, як зимують звірі, про те, що деякі птахи відлетіли у теплі краї, а про тих, хто залишився потрібно піклуватися, погодуйте їх крихтами або зробіть годівничку.
Весна: природа оживає, покажіть маленькі бруньки на деревах; розкажіть, що з них з'являться листочки; поспостерігайте, розкажіть, що дерево прокидається, скоро воно зацвіте, а потім з'являться маленькі зелені плоди, які будуть рости. Прилітають птахи з теплих країн. Сонечко гріє з кожним днем дужче. Тане сніг – і лід перетворюється на воду. Навесні можна посадити свою маленьку рослину і спостерігати як вона росте.
Літо: спека, подбайте про рослини, якщо давно не було дощу, розкажіть, що дерево не може жити без води, і трава та кущі теж, вони засохнуть, загинуть; розкажіть, що дерево п'є воду корінням, а потім водичка піднімається по стовбуру вгору до самих листочків і вони оживають. Виносьте на вулицю хоч пластикову пляшку води й поливайте якесь деревце, може те, що ви посадили навесні?
Осінь: час для різноманітної творчості, збирайте на вулиці матеріал (красиве листя, каштани, жолуді, все, що знайдете, може з літа у вас залишилися черепашки, красиві камінці). Розповідайте про осінь, йдуть дощі, холоднішає, дме вітер, природа готується засипати, звірі готуються до зимівлі, люди тепліше одягаються, збирають урожай. Зверніть увагу на красу природи восени. Можна взяти на вулицю альбом і олівці та помалювати з натури.

2. Розповідайте про рослини, які ростуть поряд із вашим домом.

Розгляньте уважно все розмаїття рослин, що ростуть на вашій вулиці. Нехай дитина запам'ятає їх назви. Розкажіть, чим корисні для нас рослини (урожай і кисень), розкажіть і покажіть частини рослини (стовбур, кора, гілки, нирки, і т.д.) Розкажіть, як рослина росте і звідки з'являються нові маленькі рослини. Підкресліть різницю між живою і неживою природою. Жива природа росте, живиться і розмножується. Нехай дитина відчує різницю між тим, що створила природа і тим, що зробила людина. Нехай відгадає, хто зробив камінь, гойдалки, кущик, лавку.

3. Вивчайте тварин, які трапляються вам під час прогулянки.

Звичайно, в місті дитині важко повноцінно познайомитися з усім розмаїттям тварин, але ж із котиками, собаками, птахами і комахами зустрітися все таки можна :). Розглядайте усіх, хто вам трапляється і розповідайте все, що ви про них знаєте. Одразу вчіть дитину класифікувати: кішка, собака – звірі, мураха, гусениця – комахи, горобець, голуб – птахи і т.д.

4. Розмовляйте про погоду.

Запитуйте у малюка: яка сьогодні погода? Нехай навчиться відповідати на це питання. Варіанти: небо сіре, похмуре, блакитне, чисте, хмари, дощ, мокро, сиро, тепло, сухо, сонячно, сніг, туман і т.д. Розкажіть про погоду, звідки беруться хмари, чому йде сніг або дощ. А якщо б не світило сонце? Розкажіть про день і ніч. Про те, що наша Земля кругла і весь час крутиться навколо себе, покажіть на м'ячику, і навколо сонця. Як виходить день і ніч. Пограйте в "Коли це буває?". Сніг іде – коли це буває? Пограйте в живе - неживе. Я буду шукати все живе, а ти все неживе. Хто більше?

Розвиваємо мовлення малюка


Головне – не лінуватися

Якби все залежало тільки від дитини, але ж ні, головна проблема неправильного мовлення – це дефіцит тренувань із батьками. І татусі, і матусі насамперед повинні регулярно займатися з малюком і розвивати мовленнєвий апарат. Що треба робити ?

Озвучуйте всі свої дії перед крихіткою, називйте предмети, на які малюк дивиться, описуйте погоду за вікном, людей… Загалом усе, що доступно розумінню дитини.
Повторюйте за дитиною лопотіння, намагаючись по черзі замінювати голосні літери.
Тренуйте дрібну моторику дитини , дайте погратися з предметами, що мають різноманітну поверхню і форму.
В однорічному віці старайтеся поступово відходити від мови жестів. Не варто моментально реагувати на вказівний палець або простягнуту ручку – почекайте, поки малюк не скаже “дай”. З часом ускладнюйте завдання, нехай дитина конкретизує, що саме їй треба.
Вивчайте з дитиною звуки, які притаманні тим або іншим тваринам: як каже корівка, собачка, кішечка і т.д.
Час від часу влаштовуйте спільні ігри з дітками, які вже “розмовляють ” більш повноцінно. Бажання малюка наслідувати їх пересилить усі можливі невдачі.
Співайте разом пісеньки, причому старайтеся іноді спеціально підміняти слова – крихітка не втримається від можливості виправити помилку дорослого.
Розучуйте із малюком легкі та ритмічні віршики. Це не тільки відмінне тренування пам’яті, а й навчання. У найцікавішому місці удайте, що забули слова, і побачите, дитина сама їх підкаже.
Не ігноруйте бажання дитини про щось розповісти. Завжди старайтеся уважно її вислухати, перепитуйте, дивуйтеся, попросіть описати детальніше й т.д.
Не оточуйте простір для гри однорічної крихітки електронними іграшками. М’ячики, кубики, машинки, матрьошки будуть доречніші.

Чого батькам варто уникати

Насамперед фахівці не рекомендують сюсюкати з дитиною, навіть якщо вона ще зовсім немовля. Слова повинні вимовлятися виразно та чітко. Також треба стежити за інтонацією – вимова має бути спокійна та лагідна.
Отже, якщо ви почали помічати в дитини проблеми з вимовою якихось слів або літер, намагайтесь у м’якій формі поправляти, але не критикуйте і не порівнюйте з іншими дітками, в яких таких проблем немає. У разі неможливості самостійно впоратися з питанням, як навчити малюка правильно розмовляти, найкраще звернутися по допомогу до лікаря-логопеда.

Дитина в інформаційному просторі

Діти дошкільного віку, які часто дивляться телевізор, гірше розуміють переживання навколишніх людей і свої власні, з’ясували американські вчені. Це стосується і тих малюків, які просто проводять поруч із телевізором багато часу, поки він ввімкнений. При цьому навіть освітні телепрограми погано впливають на психологічний стан. Проте вихід із ситуації все ж є.

Ще в дитячому віці у людини розвивається здатність сприймати як власні переживання, так і переживання інших людей. Це так звана модель психічного, або теорія розуму ( theory of mind). Найважливіші її аспекти формуються до трьох – п’яти років. Моллі Шарп і її колеги з Університету штату Огайо (США) вперше вивчили, як перегляд телевізора позначається на «моделі психічного» дітей.

Дослідники запросили до участі в експерименті 107 дітей віком від півтора до трьох років і їхніх батьків. Вчені запитували батьків, скільки годин дитина проводить біля телевізора: дивиться його, грається або займається поряд із ним, поки він ввімкнений. Батьки також відповідали на запитання, чи обговорювали вони з дитиною думки і почуття телегероїв, побачених малюком.

Діти ж отримували завдання, засноване на «моделі психічного»: учені в ході різних ігрових тестів перевіряли, чи розуміє дитина, що в навколишніх людей можуть бути переконання і бажання, які відрізняються від її власних . З’ясувалося, що ті юні учасники експерименту, у яких в кімнаті був телевізор і які дивилися його частіше або проводили поруч із ним більше часу, справді погано розуміли психічний стан інших людей.

Вісім помилок у вихованні

Психологи визначили вісім основних помилок батьків у вихованні дітей

1 . Наказова форма
Багато батьків забувають про те, що діти – не дорослі, і віддають накази та розпорядження. А дітям треба терпляче пояснювати, йти в обхід, демонструвати дива винахідливості та майстерність дипломатії. При цьому дотримуватися золотої середини, щоб дитина не стала золотим ідолом або рядовим солдатом.
2 . Заборони
Батьки часто обмежують своїх дітей, керуючись дуже різними мотивами. Але дитині не можна забороняти неаргументовано і без надання іншого, альтернативного, варіанту. Слово «ні » – не команда дресирувальника. Див пункт 1 .
3 . Неуважність
Лексичний запас дитини, а також її ще небагатий життєвий досвід не завжди дозволяють їй правильно та доступно пояснити щось батькам. Батьки ж користуються цим і відмахуються від незрозумілої заяви або прохання. Завжди прислухайтеся до дитини і допомагайте їй навіть у незначних проблемах, якщо про це вас просять.
4 . Злість
Батьки часто зривають злість на дітях. У результаті покарання бувають значно сильніші за заслужені дитиною. Усе це призводить до втрати довіри. У батьківській злості – початок дитячої брехні, страху, образ … Нелегко перестати злитися на дітей, але якщо батьки будуть наполегливі у вихованні себе насамперед, то неодмінно все вдасться.
5 . Опіка
Надмірна батьківська опіка. Не хочемо вас лякати, але, на думку фахівців, саме вона найчастіше приводить дітей до психолога.
6 . Вседозволеність

Ще одна крайність батьківського виховання. Її плоди проявляються в більш пізньому віці, коли ви з тієї або іншої причини зненацька кажете дитині «ні». І варто памятати, що жодна строгість батька не допоможе зробити із «завжди так» – «ні».
7 . Марні обіцянки
«Тато обіцяв повести в зоопарк – тато відвів у зоопарк». Ніколи не обіцяйте того, чого не зможете виконати. Нехай краще в житті дитини буде більше сюрпризів.
8 . Несправедливість
Якщо в сім’ї двоє і більше дітей, батьки часто в спірних ситуаціях стають на захист однієї дитини або наводять як приклад старших молодшим, або … роблять величезну купу різних помилок, які формують прірву між рідними братами і сестрами з одного боку, а з іншого нівелюють авторитет батьків. Будьте чесними й об’єктивними з усіма своїми дітьми.

Дитина від двох до п´яти: причини агресії

Є однойменна книга Корнія Чуковського, в якій він зібрав висловлювання дітей цього прекрасного віку. Багато батьків записують за своїми дітьми їхні висловлювання, зберігаючи тривалий час, і зачитуючи їх періодично знайомим.Але, якщо нестандартні висловлювання дитини викликають розчулення оточуючих, то нестандартна поведінка лякає і розцінюється негативно. Однак і те, і інше є фазами становлення дитини.

Причини агресії дітей від двох до п'яти років

Напевно, немає батьків, які б не зіткнулися з проявом упертості, наполегливості та настирливості своїх дітей. Дитина росте і намагається усвідомити себе як самостійну особистість, що проявляється у прагненні до самостійності та бажанням зробити все самому, на противагу батькам, які бажають, наприклад, одягнути дитину швидко.Інша причина появи дитячої агресії в цьому віці - бажання володіти всім тим, що подобається, включаючи іграшки в руках інших дітей та на полицях магазинів. Тут роль батьків дуже важлива, так як діти прочитують з їхніх облич заборону і дозвіл, а також знають, що вони дійсно думають з цього приводу. Батькам потрібно бути одночасно терплячими, спокійними і суворими, причому постійно. Стабільність і передбачуваність реакції батьків у різних ситуаціях - запорука гарної поведінки дитини.У цьому віці діти не можуть зрозуміти, чому вони себе так ведуть, хвиля гніву застає зненацька їх самих. Провокуючими факторами можуть бути навіть відчуття голоду, втоми, дискомфорту. Уважні батьки можуть помітити і запобігти або мінімізувати прояви агресії, просто вчасно нагодувавши, тепліше одягнувши, або уклавши дитину спати. Увага, проявлена батьками, грає і важливу виховну роль, показуючи дітям, як потрібно поводитися в критичних ситуаціях.

Допомогти впоратися з агресією

Існують прості методики, що дозволяють впоратися з агресією дітей від двох до п'яти років.Казкотерапія.Назва модна, але, по суті своїй - це просто читання казок дитині, з подальшим обговоренням поведінки героїв і висновками про те, хто поступав правильно, а хто - ні. Казки потрібно підбирати відповідно до віку і поведінки дитини. Можна питати, ким з цих персонажів хотів би бути малюк і чому. Можна отримати дуже несподівані відповіді, які дозволять обрати правильну тактику для спілкування з дитиною.Ігриз дитиною дозволяють направити її енергію в потрібне русло, особливо, коли малюк ще не відвідує дитячий дошкільний заклад. Добре діють ігри, в яких дитині дозволяється рвати папір, ламати гілочки, сипати крупу або пісок, возитися з водою. Потрібно тільки придумати сюжет гри і зацікавлено брати в ній участь. Ігри, які рекомендують психологи:- Кричалки. Гуляючи лісом чи парком з дитиною, далеко від людей, можна влаштувати змагання: хто голосніше крикне, а можна кричати і слухати відлуння. У будь-якому випадку - дитина вчиться контролювати свій крик.- Мовчалки. У цій грі потрібно шуміти доти, доки ведучий скаже «чарівну фразу» або покаже «чарівний знак», тоді всі повинні замовкнути.- Бодалки. Дві дитини або пара дитина-дорослий встають на карачки і впираються лобами - хто довше протримається, той і виграє. Дорослому потрібно, звичайно, піддаватися.- Ігри в ляльки, коли дитина говорить і діє від імені різних персонажів. Це допомагає їй зняти агресію безпечно, а також побувати на місці кривдника і скривдженого. Батьки можуть придумувати різні сценарії, і програвати ті ситуації, в яких дитині важко впоратися з гнівом. У грі вона навчиться це робити і закріпить корисний навик.Сьогодні, коли діти часто надані комп'ютерам і телевізорам, від нас йдуть традиції читання на ніч, сімейних обговорень прочитаного і дитячих ігор, дитина не бачить перед собою прикладів правильного придушення гніву. Вона бачить насильство і бійки на екрані телевізора, і переносить їх у реальне життя. Створіть навколо дитини атмосферу любові і турботи, виключіть крик і насильство, і її агресія значно зменшиться.

Усе про перший клас: готуємо дитину до школи

/Files/images/Use-pro-pershij-klas-gotuemo-dytynu-do-shkoly.jpg

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 575

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.